Es celebra una nova dinàmica de grup amb agents públics i privats per identificar les futures línies estratègiques de la comarca en matèria de Turisme, Espais naturals, Comerç, Gastronomia i productes de la terra
Tretze institucions i empreses de la comarca van participar el dilluns 29 d’octubre en el Taller de Prospectiva de Turisme, Espais naturals, Comerç, Gastronomia i productes de la terra celebrat a Santa Maria de Palautordera. Al llarg de les dues hores de durada del Taller, es van identificar les línies estratègiques de treball més prioritàries en relació al turisme i el comerç a la comarca i, per altra banda, un recull d’una primera proposta de projectes i iniciatives interessants en marxa o en debat a la comarca.
Entre les estratègies proposades, les més prioritzades van ser:
- Estructurar un producte turístic i comercial.
- Posar en valor l’entorn natural i el patrimoni construït com a factors d’atractivitat comarcal.
Les altres estratègies prioritzades van girar al voltant d’enfortir la salut del comerç tradicional i les fires, i consolidar el sector turístic davant dels reptes identificats: la manca de relleu generacional, les dificultats en l’emprenedoria, la valorització dels recursos tecnològics o la formació ocupacional, entre d’altres.
Un cop prioritzades les línies estratègiques, els participants a la jornada van reflexionar sobre les iniciatives en curs i els projectes que caldria impulsar a cadascuna de les línies de treball identificades. Es van plantejar un total de 42 actuacions. Finalment, es va portar a un exercici final de reflexió estratègica sobre quina és la visió futura del sector a la comarca.
Aquesta nova fase del Pla Estratègic de Desenvolupament Econòmic Local i l’Ocupació del Vallès Oriental 2018-2025, preveu la celebració de quatre Tallers de Prospectiva més:
- Ocupació i formació pel treball.
- Infraestructures i serveis de mobilitat, activitats de transport i logística.
- Política industrial, polígons i R+D+i.
- Salut, serveis a les persones i entorn TIC.